Cała władza w ręce Komisji Europejskiej!
-
@Autor
Tak trzymać, Eskimosom zachciało się świeżych warzyw.
-
@autor
Zgadzam się całkowicie. A dla Tuska i Sikorskiego mam tylko tyle:
po moim trupie!
-
@autor
nic dodac..... nic ujac
-
Grudeq
no właśnie, Tusk stara się jeszcze bardziej proeuropejski niż wszyscy pro-europejczycy razem do kupy wzięci. A ja twierdzę i powtarzam:
Tusku, a czego Ty przed szereg występujesz, strefa euro i jej upadek to nie nasz cyrk i nie nasze małpy. Natomiast my Polacy jak się postaramy to na tym rozpadzie możemy zrobić niezły biznes, możemy rozkręcić krajową produkcję i zarzucić znokautowaną Unię swoimi produktami, niestety głównie z branży spożywczej. No żesz, premierze Tusku, uszy do góry, a ręce w dół.
-
@To + "rura"_ wyższość Konst. niemec.> €trakt.> Konsty. Polski_ dofinans. stoczni niem/likwid polsk.
+ "rura"_ wyższość Konst. niemec.> €trakt.> Konsty. Polski_ dofinans. stoczni niem/likwid polsk.
Komisja Europejska, która zamknęła w Szczecinie, Gdyni i Gdańsku jakieś 60.000 tysięcy bezpośrednich miejsc pracy, to jest właśnie najlepsza rekomendacja, że to będzie instytucja, która najszybciej wyprowadzi kraje europejskie z kryzysu gospodarczego? Państwo wybaczą. To są chyba żarty panie Premiery, i żarty wtedy się skończyły, kiedy Polska się na to godziła.
Dane Ocean Shipping Consultants Ltd. pokazują, że transport kontenera z Szanghaju przez Gdańsk do Warszawy kosztuje około 28% mniej niż przez Rotterdam, a około 20% mniej niż przez Hamburg.
- Polscy konsumenci płacą dziś więcej za importowane towary niż powinni, a polskie towary eksportowe są obecnie mniej konkurencyjne ze względu na ich wysokie koszty transportu do zachodnich hub portów – dodaje Boris Wenzel. – To niemądre szczególnie teraz, gdy Polska ma własny hub portowy w Gdańsku.
Transport za pośrednictwem innych portów unijnych oznacza także, że Polska traci opłaty celne warte miliony złotych, które mogłyby pomóc w redukcji dziury budżetowej. Zgodnie z unijnymi przepisami, cło płacone jest w pierwszym kraju Zjednoczonej Europy, do którego trafia towar. Dalszy rozwój DCT Gdańsk może się także przyczynić do stworzenia do 2020 r. nawet 10 000 nowych miejsc pracy w regionie.
-
no co tez Pan ;)
"Komisja Europejska, która zamknęła w Szczecinie, Gdyni i Gdańsku jakieś 60.000 tysięcy bezpośrednich miejsc pracy, to jest właśnie najlepsza rekomendacja, że to będzie instytucja, która najszybciej wyprowadzi kraje europejskie z kryzysu gospodarczego? Państwo wybaczą. To są chyba żarty panie Premiery"
jakie zarty ? Przeciez to logiczne:
- gdy stocznie, porty i co tam jeszcze w Szczecinie, Gdansku i Gdyni beda dla Niemiec i Francji "nasze"
to przeciez tak samo jak swoich (naszych) nie pozwola ich zamknac!
Radsik to prawdziwy gieroj, niczym gieroj sawieckowo sajuza wie doskonale, o so chosi
prezentuje zelazna logike ruskich szachistow
a Pan sie wogle nie zna
ot co
:)
-
cd. czego rząd Tuska na przekór Polsce nie zrobi
rząd powinien współpracować z przedstawicielami branży, by jak najszybciej rozpoznać i zredukować bariery biurokratyczne, finansowe i infrastrukturalne, z powodu których zagraniczne porty są wciąż bardziej atrakcyjne dla polskich przedsiębiorców, zarówno importerów, jak eksporterów, podsumowuje Boris Wenzel. Głównym zadaniem powinien być rozwój infrastruktury, która skutecznie połączyłaby polskie porty z południem i wschodem kraju, zamiast wzmacniać połączenie na linii Zachód-Wschód, sprowadzające Polskę do roli korytarza dla portów zachodnich, pozwalającego na transport towarów drogą lądową dalej na wschód.
Jadwiga Grabowska
Dla Portu Gdynia koniec lata oznacza również pożegnanie z widokiem ogromnych statków pasażerskich goszczących przy portowych nabrzeżach.
http://www.morzaioceany.com.pl/porty-morskie.html
-
cd. 2 z linku___czyj ten rząd? nasz? chyba nie...
"Jak Panu wiadomo obecny Rząd od 10 kwietnia 2010 roku próbuje przeforsować nową interpretację Ustawy o podatku VAT w zakresie tzw. usług portowych, żądając opodatkowania tych usług od 01.01.2008 r. stawką 22%. Takie działania , chociaż w mojej ocenie jak i wielu wybitnych fachowców całkowicie błędne i niezgodne z Dyrektywą Unijną czy praktyką w innych krajach UE, spowodują konieczność zapłaty ogromnych kwot tytułem zaległego podatku i karnych odsetek. Tego nie udźwignie żadna ze spółek portowych. Dlaczego tak twierdzę? Ano dlatego, że pod koniec 2010 r. i w styczniu 2011 r. nasiliły się kontrole Urzędów Skarbowych wyraźnie ukierunkowane na badanie zastosowanej stawki VAT przy fakturach za szeroko pojęte usługi portowe. Dwie z kontrolowanych spółek już otrzymały decyzje nakazujące zapłatę zaległego VAT-u. Pomimo że całe środowisko gospodarki morskiej (zarówno zachodnie jak i wschodnie wybrzeże) jak i Ministerstwo Infrastruktury żąda utrzymania "0" stawki VAT, Minister Finansów konsekwentnie próbuje ściągnąć 22% VAT za lata 2008-2010. Paradoks polega na tym, że z decyzją Urzędu Skarbowego można dyskutować dopiero po zapłaceniu wymierzonej kary. Przy takich kwotach to może być pyrrusowe zwycięstwo, bo wierzę że to MY mamy rację w tym sporze, ponieważ wygranej nie będzie miał kto "skonsumować". Zapłata takich sum to praktycznie bankructwo większości spółek. Mam jednak nadzieje, że FISKUS się opamięta i ten czarny scenariusz pozostanie tylko fikcją."
-
@melgibson
"Radsik to prawdziwy gieroj, niczym gieroj sawieckowo sajuza wie doskonale, o so chosi
prezentuje zelazna logike ruskich szachistow"
Fenomenalnie ujęła to Zyta: list kozaków do sułtana;)
http://wpolityce.pl/wydarzenia/19050-wywiad-z-prof-zyta-gilowska-co-bedzie-dalej-dotychczas-nigdy-polityka-z-rynkami-finansowymi-nie-wygrala
Kaśka
-
porównanie UE do Judosławii bezbłędne...
Rząd Rzeczypospolitej wie dlaczego rozpadła się Jugosławia. Nie dlatego że zabrakło tam konsekwencji i charyzmy Josipa Broz Tity. Nie dlatego, że był to konglomerat 6 narodowości, 3 wyznań, kilku systemów i zwyczajów prawnych, i wzajemnej do siebie niechęci. Nie, Jugosławia rozpadła się dlatego, że Rząd federacyjnej Serbii zaczął dodrukowywać dinary. To tak przeszkadzało Chorwatom i Słoweńcom, że z Jugosławii wystąpili, bo też chcieli drukować swoje dinary. To z kolei tak przeszkadzało Serbom, że zaczęli bombardować Słoweńców, Bośniaków i Chorwatów, żeby tak przymusić ich do zaprzestania drukowania dinarów i uznania, że tylko Serbowie mogą je drukować. Gdzieś w tle mamy jeszcze Macedończyków, którzy chcieli drukować drachmę, ale na to nie zgodzili się Grecy i do dzisiaj Macedonia musi ukrywać się w atlasach geograficznych i rocznikach statystycznych jako FYROM, co mi zawsze myli się z Wyspami Owczymi.
-
@giz 3miasto
Jak to, przecież to nie humanitarne bogacić się na nieszczęściu sąsiadów !!
Bogacenie się jest domeną zarezerwowaną wyłącznie dla Eskimosów.
-
Nie Bruksela, ale Berlin!
Czas już przestać udawać, że cokolwiek się jeszcze ustala w Brukseli. Berlin rządzi UE i czas to wreszcie zacząć głośno mówić.
-
@Infomozg
A dokładniej Bierlin.
-
@ukarano dofinasowanie stoczni w Rostocku z budżetu? ukarano Niemcy za to samo co Grecję? NIE!
Niemcy naruszały dopuszcz. przekroczenia budżetowe bezkarnie!
- Czy rozbudowa portu w Rostocku odbierze Wam klientów czy nie obawiacie się z tej strony zagrożenia ?
- W branży morskiej, szczególnie, gdzie porównuje się atrakcyjność portów o tym samym profilu, decydujące znaczenie ma położenie geograficzne względem odbiorców/dostawców ładunków. Mamy nadzieję, że nasi klienci jeszcze przez długi czas nie przeniosą swoich instalacji, fabryk położonych w przeważającej mierze na Śląsku.
-
@autor
Celnie!
-
@ "participate not vote" - uczestniczyć bez oddania głosu
Tusk chce usiąść do stołu UE jako niemowa i chce czekać jak łaszący się pies, aby dostać ochłap z pańskiego stołu.
-
Malkontent mógłby zapytać:
To po jasną cholerę wychodziliśmy z RWPG?
Odpowiedź jest prosta - na spacer.
No ale ile można spacerować?
PS
Drobnym cwaniaczkom, krzywiącym się w szyderczym uśmiechu i mamroczącym pod nosem - "Kretyn, RWPG nie potrafiło wyprodukować iPhona" - przypominam - teraz iPhony produkuje się w komunistycznych Chinach.
-
@hasz
Tyle, że na Wyspach Owczych nadal jest więcej owiec niż ludzi, ale to jednak ludzie rządzą wyspami. :)) Pozdrawiam.
-
@Autorze
\Nie ma w Europie drugiego takiego ministra spraw zagranicznych, który zadeklarowałby aż tak daleko idącą spolegliwość wobec struktur Unii Europejskiej i nie odpowiedział tak ochoczo na pomysł federacji, sformułowany nie wprost przez Angelę Merkel oraz Manuela Barroso. Nawet Francuzi nie wypowiedzieli się jednoznacznie „za”. Zgodny ton Merkel i Sarkozy’ego dotyczy w zasadzie strefy euro, do której my nie należymy. Mowa jest też o zmianach w samym traktacie lizbońskim, ale nawet w tych propozycjach nie mówi się wprost o „federacyjności” Unii Europejskiej. Sikorski więc poszedł „na całość”.
Sam pomysł federacyjnej Europy jest na dziś dzień pomysłem niemożliwym do zrealizowania z prostego powodu. Musiałby zostać poddany referendum w przynajmniej kilku kluczowych krajach Unii Europejskiej, a tam zgody nie będzie. O tym Merkel i Sarkozy doskonale wiedzą. Szkoda tylko, ze nie wie tego minister Sikorski.
W tym świetle, sama deklaracja ministra odsłania nowy obraz polskiej polityki zagranicznej. Należałoby więc odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego Sikorski podnosi ten wątek oraz dlaczego w ogóle to robi.
Odpowiedź w zasadzie nasuwa się jedna… strach przed nieuchronnym krachem naszej gospodarki.
Pozdrawiam
-
@Polaczok
Nawet eksimosi mają prawo do świeżych warzyw, ale żeby je uzyskać muszą wejść w komitywę np z Polską, która w zamian za świeże ryby i lód w drugą stronę wyślę eskimosom warzywa.
Sens UE polega na tym, że ona każe Eskimosom hodować warzywa, a Polakom łowić na masową skalę łososie. bo nie można nikogo dyskryminować.
Pozdrawiam
-
@paragraf22
Cenię odważne deklaracje, ale to jest taka ekipa, która akuratnie trupami najmniej się przejmuje. Mimo to rzecz jasna przyłączam się do deklaracji.
Pozdrawiam
-
@Kai
dzięki.
Pozdrawiam
-
Tusk to sobie dobrze obmyślił
skoro Europą i Polską mają zarządzać Niemcy to eurorealista Kaczyński już nigdy nie będzie potrzebny, nie przewidział biedak , tyko,że Brytyjczycy, Szwedzi, Duńczycy i Holendrzy mają pomysły Sikorskiego głęboko poniżej pleców.
-
@Autor
IMHO, w tym speechu jest mnóstwo bajek propagandowych fanfaronady, ale jest też, niestety, ukryta, istotna treść, widoczna w dzisiejszym oświadczeniu Tuska:
1) deklaracja szybkiego przyjęcia euro
2) poparcie dla centralnej eurowładzy w Berlinie, w zamian za konfitury dla piłkarzyków z PO
Tylko tyle i aż tyle. Żadnej federacji nie będzie. Może być najwyżej centralna władza polityczna i monetarna w Berlinie i podległe, drugorzędne satelity z ich przekupnymi pseudoelitami.
Pozdrawiam
-
@giz 3miasto
Czy prawda to, że po Francusku niewypłacalny to deconfituire? Bo w takim razie już mi się podoba spolszczenie - jesteśmy jako UE zdekonfituorowani ; )
To może Tusk puszcza taką zasłonę dymną, że niby nie chcemy upadku UE, a po prostu czeka na ten moment kiedy UE padnie, i my szlus na rynek zachodni z warzywkami świezymi, normalnymi, bez przesady z normami... stocznie od razu w ruchu.. i szlus na eksport...
Pozdrawiam
-
@hasz
A pomyśleć, że w latach 20-tych i 30-tych Trybunały Międzynarodowe rozpatrywały skargi władz Wolnego Miasta Gdańska, na to, że Polska buduje sobie Gdynię i tym samym tworzy konkurencję dla Gdańska....
Pozdrawiam
-
@Zebe
Sikorski to robi teraz , bo jeszcze działa propaganda wzrostu, miarą tej lipy są miliardy zaciągniętych kredytów za kadencji Tuska, dziś puste wołanie o niemożliwą z wielu względów integrację to przygotowanie gruntu pod kryzys i głupkowate wtedy stwierdzenie :"kryzys do Polski przyszedł bo Europa Sikorskiego nie posłuchała"
-
@Grudeq
Ty nie rozumiesz iż gospodarka to naczynia połączone, my zarabiamy głównie na eksporcie, większość firm to firmy zagraniczne a specjalnością handlu czy usługami wiele nie zdziałamy.
Pojedynek z Chinami skończy się dla polski katastrofalnie a na dodatek bez europy staniemy się łatwym celem dla Rosji,ideę o 1000 zł NATO nas oleje z resztą traktat lizboński który z resztą podpisał Lech Kaczyński pozbawił nas tak kochanej przez ciebie suwerenności.
-
@melgibson
Czyli w zasadzie: sława gierojom sawieckiego sajuza!
-
@hasz
Jugosławi.. mam nadzieję, że to przejężycznie z tym D.... bo żeby tylko wybiórcza nie żyrowała na "A" znanym i wyssanym przez polaków z krwią matki...
-
@Błotosmętek
Dzięki.
Pozdrawiam
-
Qrudeq
Doskonale piszesz. Ale przerażający jest tupet i zalew kłamstwa jaki z publikatorni leci...
Tak zwana :jaśnista krew mnie zalała po paru wypowiedziach"zapraszam do siebie
SErdeczności
-
@Grudeq
Powiem ci jeszcze jedno jeden z twoich koleżków z partii mówił o wizji europy solidarnej a europy solidarna w rozmowie na TVN 24 z profesorem Rosatim a Europa solidarna to nic innego jak Europa federalna.
Jeśli USA ma być naszym wzorem to bądźmy jak USA federacją
-
@Grudeq
właśnie tłumaczę główne punkty dzisiejszego wystąpienia prezydenta Francji w Toulonie, na temat kryzysu i sposobu wyjścia z niego.
Jednym z takich punktów jest konstatacja, że
Strach powrócił
cierpliwości ;-)
PS - deconfuiture - to na nasze coś jakby ugotowany, wpuszczony w maliny, wtopa ...
-
@TOOTSY
A i tak nasi drodzy współobywatele docenią to jako pokaz wzrostu naszego znaczenia w Europie...
tylko z tego participate.. bardzo blisko jest do partitioned...
-
@Kociarz
Mam nadzieję,że Gospodarz mi wybaczy ale uważam, że pierdoły piszesz, polski wzrost jest oparty na konsumpcji wewnętrznej a nie na eksporcie, jeżeli Europę ściśnie bieda i przestanie działać polityka to wtedy nasz eksport tanich towarów na pewno wzrośnie, ale to dopiero przed nami.
-
@karlin
Ja jestem ciekawy jak kryzys sobie z Rosją poradzi. I to nie tylko na zasadzie takiej, że u nich kryzys jest zawsze, ale i tego nie zauważą. Ale bardziej pod względem tego, że jak się załamie cała wymiana światowa, to ile ze wszystkich produktów na świecie, rosjanie będą w stanie sami wyprodukować. Bo może i komputery mają gorsze od amerykańskich... ale zawsze mają.. no i póki co to oni i tylko amerykanie plus chinczyki zdolni są do wysyłania ludzi w kosmos.
-
@parabellum
@ Radku i Donaldu Tusku
Nie idźcie tą drogą !!!
PARABELLUM
0
4420
| 01.12.2011 20:09
zablokuj
A niech se idą gdzie chcą, byle nas za nimi nie ciągano.
-
autor
"To koniec likwidowania przez normy unijne konkurencji w krajach sąsiednich, to poprzez stworzenie centralnego systemu zamówień publicznych otwarcia europejskiego pola ekspansji dla swojej wysokiej jakości produktów przemysłowych."
mam krótkie pytanie z iloma przedsębiorcami pan rozmawiał o normach unijnych narzuconych mu przez Unie? Wydaje mi się ze z żadnym i dlatego wychodzi wiedza. Najgorzej jak historyk zaczyna brać się za gospodarke...
-
@Zebe
Czytałem pańską notkę, z tezą, że SIkorski to powiedział żeby UE zobaczyła jakich to w Polsce ma fanatycznych wielbicieli, i żę nie można im krzywdy zrobić, za bardzo odkrywając karty jak to wygląda polska gospodarka. Teza jak najbardziej słuszna, ale trzeba wszystko rozpatrywać, gra się toczy bardzo szybko, i wszystko się może znów z nagła zmienić..
Nasza gospodarka wydaje mi się, że nie splajtuje przez EURO.. a raczej zdaje mi się, i chyba tu z Gizem3miejskim podobnie myślimy, że to mogłą by być nawet dla nas szansa, jakby cała strefa EURO poszła...
Pozdrawiam
-
@Sceptyczny Wierzyciel
A to nie jest federacja jak jest centralna władza polityczna i monetarna w Berlinie? Bo na mój gust to już wypełnia przesłanki - Federacji...
Pozdrawiam
-
@Kociarz
A pan raczej zdaje się, że kotami się zajmuje, więc może nie będzie mnie pan pouczał na tematy gospodarcze...
I może takie pytanie, co bym się upewniał, a co zrobić z krajem, który wyeksportuje wszystkie towary, które ma, w zamian dostając np obligację 2 pastwa... aha i skąd teze, że zarabiamy na eksporcie, skoro mamy zwyżkę importu nad eksportem?
-
Chętnie zapytałbym Tuska:
Czy wyobraża sobie polityka litewskiego, który w Polsce, mówi, że widział by Litwę w "Stanach Zjednoczonych" Republiki Polskiej?
-
A co na to Kościół
Oj! Brak w tych czasach Pasterza takiego jak Prymas Tysiąclecia!
A teraz cisza.... Pochowali się biskupi do swoich norek
i boją się wychylić - jeszcze dostaliby "teczką".
Furda Krzyż i Polska!
Ksiądz Sowa i brat Mądel wyjaśnią, dlaczego Sikorski ma rację :-(
-
@Kociarz
Profesor Rosati jako interpretator słów moich koleżków to raczej średni pomysł. To tak jakby pan kazał tłumaczowi z suahili robić komuś kto się na suahili nie zna.
A co do tego abyśmy byli jak USA... jak EUropa będzie mieć takie położenie jak USA, jak będzie mieć taką historię jak USA... to może i owszem... ale tam też tworzono USA od dołu, bo to stany przekazywaly kompetencje na władze federalne.. a w Europie pański ziomal premier chce właśnie budować od góry. To jednak zasadnicza różnica.
-
@1maud
Dzięki,
Pozdrawiam
-
@martinoff
A pan po rozmowach z ilomaś przedsiębiorcami o normach unijnych do jakich wniosków doszedł?
-
@Grudeq
A to nie jest federacja jak jest centralna władza polityczna i monetarna w Berlinie? Bo na mój gust to już wypełnia przesłanki - Federacji...
Jak Polska robiła federację z Litwą, to osadziła Litwina na dziedzicznym tronie Polski, zostawiając Litwie buławę, skarb i arystokrację (Litwa do dziś ma za złe).
Jak Polska robiła federację z Rosją i Prusami, to osadziła cara rosyjskiego i elektora pruskiego na polskim tronie, który, z konieczności, został podzielony.
Jak Polska negocjowała świetne traktaty pokojowe z ZSRR i III Rzeszą, to otrzymała w zamian duży i mały plan eksterminacji. Dziś Polska popiera niemiecki zarząd pieniędzmi i kremlowską kryszę w kwestiach bezpieczeństwa.
Orwell, z jego wizją bloków kontynentalnych, się pomylił o 30 lat, z tym angsocem też nie całkiem trafił. Dziś "soc" mówi, głównie, w innych językach.
Pozdrawiam
-
Przyczyna
Dlaczego w Polsce minister spraw zagranicznych, czy nawet premier mogą samowolnie prowadzić "autorską" politykę zagraniczną, w oderwaniu od suwerena czyli Narodu; podmiotu tej polityki, czyli społeczeństwa?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Bo ich los nie zależy od tego suwerena. Nie muszą się więc z nim liczyć, ponieważ nigdy nie staną przed "sądem publicznym", nigdy nie poddadzą się weryfikacji wyborczej. Ich losy zależą od przywódcy partyjnego, od tego czy umieści ich na liście, i od tego w jakiej kolejności zostaną ustawieni na tej liście.
Obawiam się, że zrozumiemy to dopiero wtedy, kiedy już będzie za późno.
-
@Grudeq
"A pan po rozmowach z ilomaś przedsiębiorcami o normach unijnych do jakich wniosków doszedł?"
nie odpowiada sie pytaniem na pytanie ale ok. Po ok 100 rozmowach. Pomimo ze wielu narzeka na Unie i jej przepisy, to każdy robi wszystko zeby spełnic normy, bo to oznacza dostęp do raju.
Pan zaś twierdzi coś przeciwnego, że normy ograniczają konkurencje, wiec się zapytałem z iloma przedsiębiorcami pan na ten temat rozmawiał, bo może moich 100 rozmówców nie reprezentują interesu wszystkich przedsiębiorców.
-
@martinoff
Będzie pan uprzejmy zauważyć, że pan nie zadał mi pytania: nie pytał się o mój pogląd, o doprecyzowanie czegoś, zadał pan sobie pytanie retoryczne, na które sam odpowiedział, że historyk się na gospodarce nie zna, więc może niech pan nie piszę że nie odpowiada się pytaniem na pytanie.
Proszę panu może rozmawiałem z raptem piątką przedsiębiorców, ale ostatnio nie mogłem sobie w markecie kupić 100 vatowej zarówki, a ponadto wszystkie żarówki zabójcz poszły do góry i dlatego szukałem odpowiedzi....
Widzi pan w życiu nie wyszedłbym, jako historyk z prostym stwierdzeniem, że normy zabijają konkurencję czy z twierdzeniem, że normy rozwijają konkurencję. Wszystko zależy od tego jakie mamy normy. Jeżeli mamy normy, że np konkurencyjne są tylko te produkty, który uzyskają cerytyfikat Uniwersytetu w Kolonii, to uważam, że one zabijają konkurencję. Norma nakładającą na tych samych producentów taki sam podatek, przy tych samych warunkach przez nich spełnianych w mojej ocenie zaś konkurencji nie zabija...
-
żondzie nie napinaj sie
http://tiny.pl/hgszn
-
@
„Kierunek i zasadnicze tezy poniedziałkowego wystąpienia szefa MSZ Radosława Sikorskiego w Berlinie były zaakceptowane przeze mnie i są wynikiem wielomiesięcznej pracy całego rządu - oświadczył Tusk.”.
Ciekawe, dlaczego to polski rzad pracuje nad czyms w tajemnicy i traktuje wyborcow jak idiotow, ktorych o pracach rzadu nie nalezy informowac, bo i tak pewnie nie zrozumieja, ze premier robi to dla ich dobra ?
-
@Grudeq
właśnie wrzuciłem główne punkty wystąpienia prezydenta Francji:
Prezydent Francji o kryzysie europejskim
zapraszam ;-)
-
@AUTOR
Cała władza dla KE?
No może nie tak całkiem cała....
-
@autor
Tendencji konsolidacyjnych bym nie deprecjonował.
W sytuacjach kryzysowych wszystkie ręce na pokład.
Najłatwiej rżnąć hojraka, a potem ręce do Unii po dotacje wyciągamy.... To już lepiej od razu współpracować na sensownych warunkach. Na tyle, ile nas stać, proporcjonalnie do potencjału naszego. Bez obijania się, ale i bez nadszarpywania sił za innych.
Jest kryzys, nie ma się co opierdzielać, Panowie.
Sikorski dobrze działa. Jestem z nim.
"I to wy, jeżeli te nowe państwo europejskie przyjdzie, wyginiecie pierwsi jak te dinozaury!" Niech wyginą PO-putcziki putina, ale z tymi dinozaurami to ostrożnie poproszę!
Słowo PO-Putczik, tak lubiane przez LIS-a, staje się w kontekście Tuska bardzo aktualne. Poprzez skojarzenie PO z PUTINEM.
No a na to wyszło po 10.04.... może i Sikorski coś tam działał, ale Tusk????
-
Jak zwykle skłamał
to co powiedział sikorski jest nakazane, Tusk ma to popierać i tyle. Jak słyszę, że on albo jego ciecie miałyby myśleć śmiać mi się chce.
-
@Grudeq
Ten przykład ze stoczniami jest znakomity a dla odwiedzających Gdańsk wręcz idealna okazja do obejrzenia skutków. Na pochylni bodaj B-2 od kilku lat stoi nie zwodowany statek "Syn Antares", i teraz są autentyczne "europejskie jaja". Statek nie może zejść z pochylni bo jest nieskończony, żeby go skończyć to na tej pochylni trzeba by pracować, pracować nie można bo SG ma zgodę Łunii Jewropejskiej jedynie na uruchomienie jednej pochylni. Żeby zatem statek ukończyć należy wpierw tę pracującą pochylnię zamknąć.
Statek zatem sobie stoi jako nieznany szerszej publice, pomnik europejsatej niekompetencji oraz urzędniczego wyrachowania i bezduszności.
P.S. Jak pamiętam, tu na S24, bodaj "meh" ładnie to opisał, że Wolności mamy tak wiele, w zależności jak szeroko urzędnik uchyli swą szufladę.
Pozdrawiam
-
P.S.
Lista byłych stoczni NRD działających dalej:
1. VEB Warnow-Werft Warnemünde, dzisiaj: Nordic Yards Warnemünde GmbH
2. VEB Neptunwerft Rostock, dzisiaj: Neptun Werft GmbH
3. VEB Mathias-Thesen-Werft, Wismar dzisiaj: Nordic Yards Wismar
4. VEB Volkswerft Stralsund, dzisiaj: Volkswerft Stralsund GmbH
5. VEB Peenewerft Wolgast, dzisiaj: Peene-Werft GmbH
-
Chyba to poczatek koñca.
A w Polsce po ME to sie bedzie dzialo, oj bedzie. Ekonomiczny bat, dyscyplinujacy rozrzutnych czlonkow UE, stanie sie petla na szyi obecnego rzadu w Warszwie, bo biedniejace lemingi odwroca sie od PO i zaczna popieraç jakies nowe, socjalistyczne cuda na patyku.
Wprowadzony zarzad komisaryczny Trojki: EBC,KE,MFW pogorszy jeszcze bardziej te sytuacje. Nawet wielokrotne i codzienne powtarzanie, ze wine za to wszystko ponosi J.Kaczyñski, na niewiele sie zda.
Juz plakaç sie chce na mysl o ilosciach gazu pieprzowego, ktore rzad bedzie musial zaimportowaç.
D.Tusk jest jak Jonasz- przynosi pecha, Bogowie go nie kochaja. Zwlaszcza na wojnie ekonomicznej, ktora Niemcy oczywiscie ponownie przegraja.
-
podobno Sikorski dostał szlaban na wystąpienia w mediach
ale ja w nie wierzę, bo PO to nie PIS (?!),
a Sikorski to nie Boniecki
-
@giz 3miasto
Mylisz się. To JEST nasz cyrki i to SĄ nasze małpy.
A nie powinny...
-
@t-rex
Tendencje konsolidacyjne...
Hm.. a czy kiedy mamy ze stattku tylko jedną belkę, która jest w stanie utrzymać 4 rozbitków, a chętnych mamy na nią 10 osób, to czy aby na pewno tendencja konsolidacyjna jest słuszna?
Pozdrawiam
-
@roko
A gdyby tak zrobić to po tajniacku? Powiedzieć, że teren tej pochylnii jest terenem o znaczeniu tajemnicy wojskowej dla Rz-plitej... tam statek sobie zwodować.. a Unię informować - że my nic nie wiemy i jak coś to prosimy o jakieś twarde dowody, że jest tam coś budowane...?
-
@Wanderer
ekonomicznie niemców nigdy nie, to że my wygraliśmy z Niemcami wojnę celnę 1925-1933, to nie znaczy, że ich pokonaliśmy w tej wojnie. To jest naprawdę mocna gospodarka i zdolni ludzie.
-
@Grudeq
i właśnie dlatego jest pan historykiem, a nie przedsiębiorcą. Pan patrzy z boku i tworzy teoretyczne teorie. W praktyce wyglada to tak, ze producent 100 watowych żarowek ( notabene pisze się watowych od Watt'a,, a nie vatowych bo to pochodzi od podatku VAT) jest zawiedziony tym faktem, ale bardzo chetnei przestawi sie na produkcie innych żarowek o ile otworza one mu nowe rynki zbytu.
a chyba rozumie pan, ze dla producenta liczy sie zysk, a nie to czy klient ma taką jak chciał czy inna zarówke.
-
Komentarz z lubczasopisma: PL 24
najwyraźniej coś w tym jest...
niech komisja będzie silna, albo niech jej nie będzie wcale
-
@martinoff
Z Watem dziękuje za podjęcie walki z moimi ortograficznymi faux pax i przepraszam za nie.
Skoro narazie jedynym wnioskiem jest taki, że pan jest przedsiębiorcą i to jest praktyczne i dobre, a ja jestem historykiem i to jest teoretyczne i złe, to może poszukamy jakiejś wspólnej płaszczyzny?
Grywa pan może w szachy?
Co się w szachach bardziej liczy bicie figur przeciwnika, czy założenie szach mata?
Rozumiem, że pan najchętniej biłby pionkiem wieżę przeciwnika, nawet kosztem tego, że w następnym ruchu dostałby pan szacha? Ale zysk jednorazowy byłby?
Zysk można bardzo różnie ujmować, i długofalowo i krótkofalowo, o czym mam wrażenie, że pan zapomniał.
Zwrócę jeszcze uwagę, że ja jako klient najchętniej kupiłbym zżarówkę 100 Watową, ale zadecydowałą za mnie UE że musze kupować droższe i mniej watowe żarówki... a producent dostosował się do wymogów Unii a nie do wymogów mnie jako konsumenta, co pewnie skończy się tym, że jak będe miał możliwość kupna europejskiej żarówki a 100 watówki z przemytu, to kupię przemycaną. I w tym momencie to co producent z UE zyskał w pierwszym ruchu - dostając od UE monopol na swoje żarówki, straci, kiedy pojawi się przemyt..
Mam nadzieję, że te historyczne dywagacje, gdzie pojawia się kilka czynników które trzeba zaanalizować - czas, miejsce, przemyt, Policja skarbowa.. dla pana jako przedsiębiorcy posługującego się tylko zyskiem są nadal zrozumiałe.
Pozdrawiam
Piszę w lubczasopismach
-
24.05.2012 13:52
-
17.05.2012 09:08
-
05.05.2012 21:55
-
05.05.2012 21:30
Ostatnie notki
-
Raport ze Schwerin. Cz. I
Grudeq przy okazji wyjazdu na Polsko-Niemiecki Dni Mediów do Schwerin zrobił sobie jeszcze małe Tourne po...
24.05.2012 13:27 1 -
Nam trzeba Komisarza Rządowego Jaroszewicza
„Nagle, na lewej stronie Sejmu, między pierwszymi a drugimi drzwiami, wiodącymi na korytarz, w tylnych...
11.05.2012 19:14 6 -
Przynależność do kultury języka Polskiego
Ot czytam sobie taki starodruk. Jędrzej Kitowicz „Opis obyczajów za panowania Augusta III”....
09.05.2012 12:30 3
Moje ostatnie komentarze
-
Wie Pan Historia róznymi chodzi zakrętami. Był MIkołaj Potocki i Szczesny Potocki. Obaj z tej...
11.05.2012 22:13
-
A może poseł Balt jest spadkobiercą w trochę bocznej linii łączącej polskich komunistów z...
11.05.2012 21:10
-
Panie Dariuszu, "Trzymaj sie, nie pisz o prawie, to jest spora dzialka i wcale nie jest...
11.05.2012 19:28
-
Może nie tyle co na oczach, ile bardziej kwestia co chcemy widzieć. Jak patrzę na panią...
10.05.2012 23:33
-
Dawno dawno temu wykonceptowałem tak, żeby wprowadzić jednokierunkowe drogi krajowe: ...
10.05.2012 23:16
Najpopularniejsze notki
-
Prywatny pociąg zderza się z państwowym
komentarze: 61
-
Czy to kategoryzowanie nas nie załatwi?
komentarze: 53
-
Balcerowicz walczący z warchołami
komentarze: 44
-
Co prawda PO ale PiS
komentarze: 41
-
Stary Król Delfinowi założył szach-mat
komentarze: 36
Aktywne dyskusje
-
Raport ze Schwerin. Cz. I
komentarze: 1ostatnio: DR.WALL
-
Nam trzeba Komisarza Rządowego Jaroszewicza
komentarze: 6ostatnio: ZEWSII
-
Różnice w odpowiedzialności Polaków i Niemców
komentarze: 13ostatnio: GRUDEQ
-
Przynależność do kultury języka Polskiego
komentarze: 3ostatnio: XIĘŻNA
-
Europejski System Przetargów (dla Niemiec)
komentarze: 30ostatnio: GRUDEQ
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Free Your Mind 1435 61455
- kataryna 334 4816
- rekontra 636 7765
- Rolex 699 17811
- Witek 251 12189


